טעינת רכב רכב חשמלי בחיבור חד פאזי או תלת פאזי מתייחסת למערכות ההספק השונות לרכב החשמלי. הנה ההבדלים, יתרונות וחסרונות של כל שיטה:
טעינת רכב חשמלי בחיבור חד פאזי / יתרונות :
- קלות התקנה: ברוב המגורים בישראל כיום, שהם ביניינים בני 10-30 שנה, קיימת מערכת חשמל חד פאזית מראש. חיבור חד פאזי פשוט יותר להתקנה מאשר חיבור תלת פאזי, מכיוון שהוא דורש חיבור יחיד לתשתית החשמל הקיימת בבניין או בבית.
- יכולת טעינה במקומות מוגבלים : במקומות שבהם קשה להביא חיבור תלת פאזי או שהתשתית החשמל מוגבלת, חיבור חד פאזי יכול להיות הפתרון המתאים יותר.
חסרונות:
- מגבלות מתח הטעינה : בחיבור חד פאזי, המתח הכולל שניתן לספק לרכב חשמלי מוגבל ל-220 וולט (ברוב המקרים). זה יגרום לטעינה איטית יותר בהשוואה לטעינה בחיבור תלת פאזי..
למטרת השוואה :
טעינת רכב חשמלי על ידיי הזנה מלוח חשמלי חד פאזי תקבלו עד 7 קילוואט שעה
כמובן שישנו עוד פרמטר שהינו האמפר, בכדי לצרוך 7 קילואט שעה אתם תצטרכו 32 אמפר
ולכן תעמיסו על כל מערכת החשמל בבית , האדיאל בטעינת רכב במערכת חד פאזית הינו ב 3.6 קילואט שעה ו 16 אמפר - השפעה על מערכת החשמל : טעינה מרובה של רכב חשמלי בחיבור חד פאזי עשויה להשפיע על עומסי החשמל בתשתית המקומית, ולכן יתכנו מגבלות על מספר הצרכנים המחוברים בו זמנית באותו המקום.
טעינת רכב חשמלי בחיבור תלת פאזי / יתרונות :
- מהירות הטעינה : בחיבור תלת פאזי, המתח הכולל שיסופק לרכב החשמלי הינו עד 400 וולט. זה מאפשר טעינה מהירה יותר, עם הספק טעינה משולשת לשעת טעינה בהשוואה לטעינה בחיבור חד פאזי
למטרת השוואה :
1. טעינת רכב חשמלי על ידיי הזנה מלוח חשמלי תלת פאזי תקבלו עד 22 קילוואט שעה,
בכדי לצרוך 22 קילואט שעה 32 אמפר אתם תצטרכו :
2. שהרכב יידע לקבל את כמות החשמל
3. העמסה על כל מערכות החשמל בבית
4. האדיאל בטעינת רכב במערכת תלת פאזית הינו ב 11 קילואט שעה ו 16 אמפר
- יעילות טעינה : מערכת חשמל תלת פאזית מאפשרת זרם חשמלי מוגבר ויעיל יותר לרכב חשמלי, מה שמקצר את זמן הטעינה ומשפר את ביצועי הטעינה.
- התאמה לרכבים בעלי סוללות גדולות וטווחי נסיעה גדולים יותר : מערכת טעינה תלת פאזית מתאימה לרכבים עם סוללות גדולות, שדורשות זרם טעינה גבוה על מנת לקצר את זמן הטעינה.
חסרונות:
- דרישת שינויים בתשתית החשמל : חיבור תלת פאזי מחייב שינויים בתשתית החשמל הקיימת בבניין או במבנה המספק את החשמל. זה עשוי לגרום לעלויות נוספות ולקושי בהתקנה, במיוחד בבתים ישנים או באזורים עם תשתית חשמל מוגבלת.
- עלות התקנה : ההתקנה של חיבור תלת פאזי מורכבת ועשויה להיות יקרה יותר מההתקנה של חיבור חד פאזי.
- קשיים במקומות מסוימים : ייתכן ובמקומות מסוימים, כמו בתי מגורים ישנים או באזורים עם תשתית חשמל מוגבלת, יהיו קשיים בהבאת חיבור תלת פאזי לטעינת הרכב החשמלי, ולכן חיבור חד פאזי עשוי להיות הפתרון הפשוט והזמין יותר.
לסיכום
השאלה המתבקשת במאמר זה הוא מה עדיף יותר
טעינת רכב חשמלי בחיבור חד פאזי או תלת פאזי ברורה מאוד
בחיבור חד פאזי יתרונות כמו קלות התקנה ויכולת טעינה במקומות מוגבלים, אבל ישנם מגבלות במתח הטעינה. בחיבור תלת פאזי יתרונות כמו מהירות הטעינה ויעילות טעינה, אך ישנם חסרונות כמו דרישת שינויים בתשתית החשמל ועלות התקנה. על הבחירה בין השיטות להתבסס על מערכת החשמל הקיימת ועל הצרכים המדויקים שלכם
כבר קראתם על טעינת רכב חשמלי בתעריפי תעו”ז
מוזמנים לקבל את כל האינפורמציה ולהיכנס ללינק הבא טעינת רכב חשמלי בתעריפים נמוכים