כמה עולה להטעין רכב חשמלי

אחת מהשאלות המתבקשות בעת קניית רכב, היא כמה עולה להטעין רכב חשמלי? מכיוון ש”תדלוק” של רכב חשמלי נעשה על ידי טעינה של סוללה חשמלית, נשאלת השאלה כמה עולה כל “תדלוק” שכזה. אמנם לאחרונה עלה מחיר החשמל בישראל, אולם הבשורות הטובות הן שאנרגיה חשמלית זולה עדיין הרבה יותר ביחס לאנרגיה המבוססת על שריפת דלק, בנזין או סולר. בשורות הבאות נסביר כמה עולה להטעין רכב חשמלי במחירים של ימינו.

כמה אגורות עולה לנסוע קילומטר

כל מנת להבין כמה עולה להטעין רכב חשמלי, צריך להתייחס למחירי החשמל במונחי קילו וואט שעה, קוט”ש. על פי נתונים המפורסמים בחברת חשמל לישראל, התעריף לכל צריכה של קוט”ש עומד על כחצי שקל בערך. אנו משתמשים בנתון מעוגל, כאשר המחיר הזה כולל מע”מ ומעוגל קצת למטה לצורך נוחות. על כל טעינה של קילו וואט שעה, רכב חשמלי בגודל ממוצע נוסע כ-5 – 6 קילומטרים. משמעות הנתונים הללו היא שמחיר ה”תדלוק” של רכב חשמלי בחשמל לצורך נסיעה מגיע לכעשר אגורות לכל קילומטר נסיעה בקירוב. חשוב לציין כי החישוב הזה מתבסס על תעריף של חשמל לצריכה ביתית. במידה ומשתמשים בעמדות טעינה שגובות מחירים אחרים, לדוגמא עמדות טעינה בבית עסק או בחניון,, עלות הטעינה תתבסס על המחיר שגובה החברה שמתפעלת את העמדה.

כמה עולה נסיעה חודשית בטעינה חשמלית

כעת נניח שיש לכם רכב ממוצע, כלומר לכל קוט”ש הוא משיג כ-5 או 6 קילומטרים. נניח שאתם רוצים לדעת כמה יעלה לכם להטעין רכב חשמלי לחודש. הבה נניח שמדובר על נסיעה של כ-15 אלף ק”מ לשנה. אם נחלק ב-12 חודשים נגיע ל-1250 ק”מ בחודש. במונחי קוט”ש זה אומר שהרכב זקוק לכ-230 בקירוב. אם נכפיל את הסכום הזה בחמישים אגורות, מגיעים לכ-115 ₪ הוצאות לטעינה חשמלית בחודש. במידה ואתם נוסעים יותר, נניח 30 אלף קילומטרים בשנה, המחיר יגיע לכ-230 ₪ לחודש. אם נשווה זאת לעלות תדלוק רכב בעל מנוע בעירה פנימי, כלומר רכב בנזין רגיל, נוכל להבין את הפערים. על פי המחירים נכון להיום של דלק בישראל, תדלוק בנזין עולה יותר מפי ארבע. רוצים לדעת על התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי? לרשותכם חברת איווטק (EVTECH), כל הפתרונות זמינים בשבילכם.

שתפו

מחפשים עמדת טעינה
לרכב חשמלי?

התייעצו עכשיו עם המומחים שלנו >>>

להזמנה סיטונאית

עמדת טעינה מכף היד

השאירו פרטים
ונציג שלנו ייצור אתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן