התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי מבוססת על תשתית חשמל ייעודית. לפני שנסביר יותר על תשתית החשמל לעמדת טעינה לרכב חשמלי, קבלו עובדה חיונית. יש בנמצא שני סוגים של עמדות טעינה – הסוג האחד הוא עמדה קבועה והסוג השני הוא עמדה ניידת. העמדה הקבועה היא העמדה המקובלת ביותר, ולרוב היא תימצא בסמוך לבית, בניין או למבנה מסחרי.
תשתית תלת פאזי, האם היא נחוצה
במידה וישנה אצלכם תשתית מוכנה של תלת פאזי, הרווחתם. חיבור מסוג זה יודע לייצר הספק מיטבי. המשמעות היא שהטעינה תהיה מהירה יותר. במידה ולא קיימת תשתית מסוג זה, אפשר להתקין בעזרת חברת החשמל תשתית תלת פאזית שישמש אתכם לרוב צרכי החשמל בבית או בעסק וכמובן גם לטעינת הרכב. חשוב לציין כי הספק הטעינה תלוי לא רק בתשתית החשמל הקיימת. ההספק המרבי תלוי בסוללה של הרכב (רכב חשמלי “מושך” את החשמל מעמדת הטעינה). עלינו להבהיר כי ניתן להתקין עמדות טעינה גם ללא חשמל תלת פאזי. יש עמדות חד פאזי, אולם צריך להביא בחשבון שפה קצב הטעינה יהיה איטי יותר.
מהו אורך כבלי הטעינה הנדרשים
כאשר מתכננים ומתקינים את עמדת הטעינה, מתייחסים למיקום הרכב ולמאפייני סביבה שונים. ניתן למשוך חשמל מלוח החשמל על מנת להתקין את עמדת הטעינה הקבועה ובצמוד מפסק ביטחון חשמלי. יש להביא בחשבון כי אורך כבלי הטעינה מהעמדה יהיה על פי רוב בין 4 ל-8 מטרים. אין משמעות לאורך הכבל מבחינת משך הטעינה או הבטיחות. מתקינים מוסמכים ממליצים שהכבל יהיה ארוך מספיק לטעינה נוחה אך אין צורך שיהיה ארוך מדי.
האם ישנה תשתית מוגנת מגשם
לא כל עמדות הטעינה מוגנות מגשם. אם מתקינים עמדה בחניון תת קרקעי, אין לזה משמעות מיוחדת. אולם אם ההתקנה נעשית בסביבת חוץ, נהוג להתקין תשתית מוגנת בתוך קופסאות תקניות, חסינות, עמידות וסגורות.
זקוקים לתשתית מסודרת שתיצור עמדת טעינה לרכב החשמלי או ההיברידי שלכם? חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע מעולים, שילוו אתכם עד שקבלו עמדת טעינה מושלמת. לרשותכם הצוות של איווטק – מומחים לעמדות טעינה של רכבים חשמליים לבתים פרטיים ובניינים משותפים.